Brownie z batatów

Trzymam dietę, ale też mam chwilę słabości i ochotę na coś dobrego. A konkretnie na ciasto. Na protokole autoimmunologicznym niewiele mogę jeść, więc żadne serniki, makowce, czy kawałki tortu nie wchodzą w grę.

Robiłam już sernik proteinowy (czekam na weekend i najlepsze wrocławskie ciasto proteinowe :D), jaglany jabłecznik, czy też muffinki. Miałam jednak ochotę na coś nowego. Poszperałam więc w Internecie i wpadłam na przepis na ciasto ze słodkich ziemniaków. Bataty należą do grupy produktów, które mogę jeść w dowolnej ilości. Nie spodziewałam się jednak, że można z nich zrobić ciasto. Byłam więc niezwykle ciekawa, jak będzie smakowało. Lekko zmodyfikowałam przepis pod siebie i zabrałam się do roboty.

Na 4 duże kawałki (jak na zdjęciu) potrzeba:
– ok. 300g batatów
– 2 jajka
– 2 łyżki kakao (można więcej, jeśli chcecie bardziej czekoladowy smak)
– 2 łyżki roztopionego oleju kokosowego
– pół szklanki mleczka kokosowego
– 2 łyżki mąki kokosowej
– 2 łyżeczki sody oczyszczonej
– miarka (15g) odżywki białkowej WPC (jeśli nie macie, to ekstrakt z wanilii lub miód)
– kokos, czekolada (opcjonalnie jako posypka)

Przygotowanie:
Batata przygotuj w parowarze lub ugotuj w wodzie, a następnie zblenduj na gładką masę (można również zetrzeć na tarce surowego batata). Dodaj pozostałe składniki, na sam koniec zostawiając mąkę kokosową, która szybko wchłania wilgoć i nie można jej dodać za dużo. Powoli dosypujcie po kilku gramach do momentu, gdy powstanie w miarę gęsta masa. Im gęstsza, tym ciasto będzie miało bardziej suchą konsystencję.

Masę przełóżcie do wysmarowanej olejem kokosowej foremki (chyba, że macie silikonową) i pieczcie w rozgrzanym piekarniku ok. 25-30 minut. Po wyjęciu z pieca pozostawcie do ostygnięcia. Jest to trudne, bo pachnie obłędnie. Na koniec posypcie wiórkami kokosowymi lub startą gorzką czekoladą. Moja mama posmarowała je masłem z nerkowców, jednocześnie stwierdzając, że brownie smakowało jej najbardziej z wszystkich moich „fit” ciast.

Polecam gorąco :) Przygotowanie i upieczenie ciasta to kwestia niecałej godziny. Żaden ze składników nie ma właściwości uczulających. Kokos, kakao i bataty są polecane nawet osobom z chorobami autoimmunoligicznymi. W jednym kawałku znajdziemy ok. 20g węglowodanów, 10g białka i 10g tłuszczu. Spokojnie brownie może więc stanowić zamiennik normalnego posiłku.

Smacznego!

11 thoughts on “Brownie z batatów

  1. Pingback: Tarta ze słodkich ziemniaków | JOANNA HAŚNIK

  2. Pingback: Aby schudnąć, trzeba jeść! | JOANNA HAŚNIK

  3. Pingback: „Emerytowana” 27-latka | JOANNA HAŚNIK

Skomentuj

