Tarta ze szparagami i łososiem

Wyjątkowo ciężki tydzień za mną. Nie, nie ze względu na treningi, bo udało mi się zrobić tylko jeden. Mój organizm zbuntował się. A dokładnie moja tarczyca nie wytrzymała treningów, treningów personalnych, dyżurów na siłowni i pracy w klubie i zmagałam się z mocnym stanem zapalnym. W czwartek nawet poważnie się wystraszyłam i spędziłam cały dzień w szpitalu. Ale już jest dużo lepiej. Było to jednak dla mnie duże ostrzeżenie. Muszę lepiej zorganizować sobie wszystkie swoje obowiązki, by mieć więcej czasu na regenerację i odpoczynek.

Czułam się więc bardzo kiepsko, ale powiem szczerze przydało mi się te kilka dni wolnego. Odespałam. Zrelaksowałam się. I mogłam trochę poeksperymentować w kuchni. I tak też powstała tarta ze szparagami i łososiem. Oczywiście zgodna z protokołem autoimmunologicznym, ale jak zwykle zrobiła furorę w domu i wśród znajomych. Dzielę się więc przepisem.

Ciasto

t19

Potrzebujemy:
– 250g mąki kokosowej
–  szklanka mleka kokosowego
– 2 jajka BIO lub z wolnego wybiegu
– 50g roztopionego oleju kokosowego

Osoby, które nie są na protokole spokojnie mogą zastąpić mąkę kokosową przykładowo wieloziarnistą, mleko kokosowe – roślinnym, a olej kokosowy – masłem. Zwykłe jajka też się nadają :)

t18

Łączymy wszystkie składniki. Można blenderem, można rękoma. Ciasto zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na 30 minut. Następny wykładamy je na tartę wysmarowaną wcześniej masłem i podpiekamy w piekarniku przez ok. 10 minut na złoty kolor. Ja zrobiłam to dzień wcześniej. Na noc nie wkładałam go nawet do lodówki.

Farsz

ta6

Potrzebujemy:
– pęczek zielonych szparagów
– 150/200g świeżego łososia
– 3 jajka BIO lub z wolnego wybiegu
– pół szklanki mleczka kokosowego
– przyprawy (zioła prowansalskie)
– pół szklanki startego sera (u mnie BIO z Lidla)
– płatki migdałowe

Podobnie, jak w przypadku ciasta mleczko kokosowe możemy zastąpić roślinnym lub śmietanką. Jeśli chodzi o sery, możemy użyć mozarelli, parmezanu, czy każdego innego.

ta5

Szparagi i łosoś możemy najpierw parować przez kilka minut, aby były miększe. Następnie wykładamy pokrojone szparagi na ciasto. Łosoś rwiemy na kawałki i posypujemy nim szparagi. W miseczce mieszamy jajka z mleczkiem kokosowym i przyprawami, a następnie zalewamy ciasto. Tartę posypujemy również startym serem. Zapiekamy w piekarniku 35 minut (zależy od piekarnika). Na koniec możemy posypać tartę płatkami migdałów, które wcześniej podprażamy na patelni.

Smacznego!

7 thoughts on “Tarta ze szparagami i łososiem

  1. Pingback: Domowy jogurt kokosowy | JOANNA HAŚNIK

Skomentuj

