zdrowie

Insulinooporność, czyli dlaczego nie mogę schudnąć

Jesienią ubiegłego roku, po kilku miesiącach ciężkiej pracy na siłowni i wielu wyrzeczeniach związanych z dietą, byłam załamana brakiem efektów. Co więcej, wydawało mi się, że im więcej ćwiczę, tym jestem coraz grubsza. Tym więcej mam tkanki tłuszczowej. Do tego doszła kontuzja pleców przed wymarzonymi zawodami w trójboju i nie ma co już ukrywać -… Czytaj dalej Insulinooporność, czyli dlaczego nie mogę schudnąć

odżywianie

Ciągle szukam…

Jedzenie jest dla mnie lekarstwem. To właśnie tym, co mam na talerzu przede wszystkim starać się leczyć wszelkie dolegliwości związane z Hashimoto, niedoczynnością, zespołem policystycznych jajników i insulinoopornością. Cały czas więc szukam najlepszych dla siebie rozwiązań. A to przeczytam jakiś nowy artykuł, a to zobaczę jakiś polecany w moim przypadku produkt. Szukam więc nowych rozwiązań,… Czytaj dalej Ciągle szukam…

odżywianie

Jak ułożyć sobie dietę na redukcji?

Nie lubię słowa dieta, bo kojarzy się negatywnie z odmawianiem sobie jedzenia, głodowaniem i powrotem utraconych kilogramów z nawiązką. Wolę zdrowe, racjonalne odżywianie oparte na nieprzetworzonych produktach. Osobiście jem teraz dość intuicyjnie i już nie liczę makroskładników, ale na początku zmiany stylu odżywiania warto zwrócić uwagę, by nie przekraczać swojego dziennego zapotrzebowania. Często jest tak,… Czytaj dalej Jak ułożyć sobie dietę na redukcji?

trening

Siła jest kobietą!

W przeciągu ostatniego roku moje życie odwróciło się do góry nogami. Hashimoto, niedoczynność tarczycy, PCOS, insulinooporność, hiperkortyzolemia to teraz moja codzienność.  Zrezygnowałam z ulubionego jedzenia, czy z imprezowego życia. Moja zdrowie stało się dla mnie najważniejsze. Poza jednym wyjątkiem. Siłownią. Ciężki trening nie jest dla mnie wskazany. Spacery? Joga? To ma mnie zrelaksować? Nie ma… Czytaj dalej Siła jest kobietą!

trening

Więcej znaczy lepiej #3 / Ćwiczenia na pośladki

Chyba nie muszę mówić na jaką część ciała u innych osób zwracam największą uwagę. Pisałam już o tym kilka razy. A w zasadzie o nich, bo to właśnie pośladki przyciągają moją największą uwagę. Zarówno te damskie, jak i... męskie :) Po pośladkach od razu widać, czy ktoś ćwiczy siłowo, robi przysiady, martwe ciągi, czy Hip Thrust.… Czytaj dalej Więcej znaczy lepiej #3 / Ćwiczenia na pośladki

odżywianie

Nie ma obiadu bez… zupy!

Kiedy byłam małym dzieckiem ze względu na skazę białkową nie mogłam pić mleka. Mama karmiła mnie więc przecieranymi zupami. Wtedy nie było bowiem jeszcze słoiczków z Gerbera. Jak to na typowo śląski dom przystało, mama na co dzień gotowała zupy dla pozostałych domowników, a moją porcję dodatkowo miksowała więc na krem. Zazwyczaj były to zupy warzywne: marchewkowe, kalafiorowe,… Czytaj dalej Nie ma obiadu bez… zupy!