Kokosowych Świąt!

 

O białym puchu za oknami możemy tylko pomarzyć, więc niech przynajmniej wiórki kokosowe będą namiastką płatków śniegu. Tak to sobie wymyśliłam.

IMG_5268

Prawdę mówiąc na Święta cieszę się tylko z dwóch powodów: wolnych dni, w których mogę nadrobić zaległości i zupy z głów karpi, choć w tym roku bez grzanek smażonych na masełku (na protokole autoimmunologicznym chleb odpada, więcej o tym, jak się odżywiam tutaj). Za każdym razem obiecuję sobie, że za rok będzie inaczej, że Święta to będzie dla mnie magiczny czas. I co roku niestety znów muszę się rozczarować. Postanowiłam jednak, że tym razem postaram się chociaż trochę wczuć w świąteczny nastrój i upiekę pierniki.

IMG_5202

Nie chciałam jednak, aby pierniki tylko ładnie się prezentowały, ale również, abym mogła je zjeść. Przez dobrych kilka dni szukałam przepisu opierającego się na produktach dozwolonych na protokole autoimmunologicznym. I niestety, nic nie znalazłam. W między czasie zamarzyło mi się jeszcze, żeby z pierników zrobić choinkę. Mission impossible.

IMG_5279

We wtorek byłam rano u siostry, a popołudniu umówiłam się z mamą w Galerii Katowickiej na zakupy. Przypomniałam sobie wówczas, że tok temu widziałam w jednym sklepie komplet foremek do wykonania piernikowej choinki. Na szczęście w tym roku też był i czekał na mnie w promocyjnej cenie.

Komplet pochodzi ze sklepu Tescoma. Zobacz tutaj

Pozostała kwestia przepisu. Ostatecznie wymieszałam wszystkie znalezione przepisy, wzorując się przede wszystkim na tym Anny Lewandowskiej i tak powstały moje pierniczki. I cudowna piernikowa choinka. W nieco innej odsłonie, niż proponowana. Moim zdaniem ładniejsza.

IMG_5281

Jako, że z przepisu można wykonać nie tylko świąteczne pierniki, ale i ciastka na każdą inną okazję dla osoby będącej na protokole autoimmunologicznym, postanowiłam go Wam przedstawić.

IMG_5299

Do przygotowania ciasta potrzebujemy:

– 500g słodkich ziemniaków,

– szklankę mąki kasztanowej,

– szklankę mąki kokosowej,

– 1/4 szklanki roztopionego oleju kokosowego,

– 1/4 szklanki roztopionego masła ghee,

– łyżeczkę sody oczyszczonej,

– 2 łyżki karobu,

– łyżeczkę cynamonu,

– 2 łyżki cukru kokosowego.

IMG_5196

Przygotowanie:

Słodkie ziemniaki obrałam i parowałam przez 30 minut. Następnie zblendowałam na gładką masę. Dodałam wszystkie składniki i znów połączyłam blenderem. Z ciasta uformowałam kulkę, owinęłam folią aluminiową i następnie włożyłam na godzinę do lodówki.

IMG_5292

Po godzinie wyjęłam, rozwałkowałam na stole podsypanym mąką kokosową i wykroiłam pierniki na choinkę. Zostało mi trochę ciasta, więc zrobiłam jeszcze dodatkowe gwiazdki i prezenty. Piekłam w rozgrzanym piekarniku 20 minut.

IMG_5304

Wyszło ich, jak widać całkiem sporo. A jeszcze dwie największe gwiazdki z choinki zjedli rodzice, bo niestety nie dopiekłam ich i się rozpadły. Uroki mąki kokosowej.

IMG_5270

Na koniec posypałam pierniczki wiórkami kokosowymi.

IMG_5188

Muszę przyznać, że jestem z nich bardzo zadowolona :) Dzięki słodkim ziemniakom są miękkie i rozpływają się w ustach :) Może kiedyś wypróbujecie przepis :)

IMG_5278

W ubiegłym roku na Święta piekłam sernik białkowy (przepis tutaj). Widać więc, jak wiele w tym roku się u mnie zmieniło. Ale o tym innym razem.

Wesołych, kokosowych Świąt moi drodzy :) Pamiętajcie, że w niedzielę sklepy będą już otwarte i nie trzeba najadać się na zapas :)

5 thoughts on “Kokosowych Świąt!

  1. Pingback: Pierniczki last minute! | JOANNA HAŚNIK

  2. Przepis super i wyglądają ekstra!!!! Szkoda tylko, że tak późno wstawiłaś przepis, już ich nie zdążę zrobić na te Święta, ale zapisuję do ulubionych i z pewnością wykorzystam za rok.
    Pozdrawiam i życzę cudownych, spokojnych i zdrowych Świąt ;-)

Skomentuj

