Justyna gotuje #5 – kaczka w pomarańczach

Szukając alternatywy dla drobiu, pomyślałam o kaczce. Wcześniej często robiłam piersi. Tym razem postanowiłam natomiast przygotować ją w całości.

Kaczka to dla mnie idealne danie na uroczysty obiad. Jest wykwintna i na pewno zrobi wrażenie na gościach. Przygotowałam ją, gdy zaprosiłam w minioną niedzielę mamę do siebie. Muszę zaznaczać, że moja mama ma ogromne doświadczenie w kuchni, więc poprzeczka była zawieszona wysoko. Wbrew pozorom przygotowanie kaczki jest jednak bardzo proste.

kaczka2
Przygotowując kaczkę, czy innego rodzaju drób nigdy nie możemy zapomnieć o moczeniu w solance. Dzięki temu nasze mięso będzie soczyste i nigdy nie wyjdzie suche.

Do kaczki przygotowałam puree z selera i pietruszki. Dodatkowo zrobiłam również chipsy z pietruszki. Są słodkie i chrupiące oraz pięknie prezentują się na talerzu.

kaczka
Następnym razem przygotuję również sos na bazie upieczonych pomarańczy. Miąższ można bowiem przetrzeć przez siko i połączyć z wytopionym tłuszczem z kaczki.

Potrzebujemy:
– kaczka w całości (około 2,300 kg)
– 2 pomarańcze
– 1 łyżka masła ghee
– majeranek
– tymianek
– rozmaryn
– 4 ząbki czosnku
– sól himalajska

kaczka3

Przygotowanie:
1. Kaczkę zanurzyć w solance na minimum 2 godziny (2 łyżki soli na litr wody). Mięso powinno być w całości zanurzone. Po 2 godzinach kaczkę wyjąć z solanki i osuszyć.
2. Natrzeć mięso mieszanką czosnku, masła ghee, majeranku, tymianku oraz rozmarynu. Tak zamarynowaną kaczkę włożyć do lodówki najlepiej na całą noc.
3. Piekarnik nagrzać do 200 stopni.
4. Sparzone i wyszorowane pomarańcze pokroić w grube plastry. Część włożyć do środka kaczki, resztę pozostawić do wykorzystania na później. Tak przygotowane mięso włożyć do piekarnika na około 2,5 godziny.
5. Piec bez przykrycia. Po około 1,5 godziny kaczkę przewrócić na drugą stronę oraz obłożyć resztą pomarańczy. Na ostatnie pół godziny kaczkę przykryć.

kaczka5

Wartość odżywcza zależy od tego, jaki kawałek sobie wybierzemy oraz czy jemy ze skórą. W 100 gramach kaczka zawiera około 30 gram białka. Jest natomiast dosyć tłusta.

Smacznego!

2 thoughts on “Justyna gotuje #5 – kaczka w pomarańczach

  1. Może gdzieś mi to umknęło. Ale i tak jestem ciekawa. Gdzie kupujesz mięso? Jakies specjalne? Domyślam się że nie kupujesz go w hipermarketach tylko z lepszego źródła. Jak to wychodzi cenowo?

Skomentuj

