Pierniczki last minute!

Jak Wasze przygotowania do Świąt? U mnie prawdę mówiąc bez stresu. Nawet choinki nie ma komu w domu postroić. W tym roku nie gościmy nikogo przez Święta. Tata dopiero co wrócił ze szpitala. Mama też raz czuje się lepiej, raz gorzej. A mnie dopadł jakiś wirus i cały wtorek przeleżałam w łóżku ze strasznym bólem brzucha. Jakby mi ktoś odciął prąd. Dziś na szczęście już dużo lepiej. W każdym razie nie ma żadnego przedświątecznego szaleństwa. Zupa z głów karpi wystarczy mi do szczęścia. Plus miska orzechów. Totalny minimalizm.

cho1

Nie będziemy mieć dużej zielonej choinki w domu. Za to pojawiła się… szklana, którą tata dostał w prezencie na urodziny od siostry. Kasia wypełniła ją owocami, ciastkami i cukierkami, które rodzice zdążyli już zjeść. Postanowiłam więc upiec i włożyć do niej pierniczki.


W ubiegłym roku piekłam pierniki z batatów (zobacz przepis tutaj).

W tym roku zmodyfikowałam jakiś przepis znaleziony w Internecie, aby było bezglutenowo, bo tej zasady cały czas się trzymam, jeśli chodzi o moje żywienie. Jest tak prosty, że postanowiłam się nim podzielić, gdyby ktoś chciał robić jeszcze pierniczki last minute!

cho4

Potrzebujemy:

– 400g mąki gryczanej lub dowolnej bezglutenowej,

– 2 jajka lub duży banan przy nietolerancji jaj,

– 5 łyżek mleka kokosowego (np. Real Thai),

– 2 łyżki roztopionego oleju kokosowego,

– słodzik w zależności od upodobań (u mnie 2 łyżki syropu z agawy),

– przyprawy: cynamon, kakao (lub karob),

– opcjonalnie wiórki kokosowe.

cho12

Przygotowanie:

1. Roztapiamy olej kokosowy. Pozostawiamy do ostudzenia. Dodajemy mąkę, 2 jajka lub banan, mleko kokosowe i słodzik. Zagniatamy ciasto.

2. Dodajemy przyprawy. Osobiście rozdzieliłam ciasto na dwie części. Jedną połączyłam z cynamonem. Drugą z kakao.

3. Ciasto zawijamy w folię i odstawiamy na godzinę.

4. Wałkujemy ciasto i wycinamy pierniczki. Pieczemy ok. 15 minut.

5. Pierniczki możemy posmarować białkiem jaj i posypać wiórkami kokosowymi.

cho15

Prawda, że proste? I naprawdę smaczne, choć raczej będą stanowić jedynie ozdobę. Naprawdę w ogóle nie mam ochoty na słodkie. W pierwszy dzień Świąt jedziemy jednak do siostry i żeby nie było, że nic nie jem do kawy, planuję zrobić jagielnik z mango. Mam już przepis na masę kokosowo-jaglaną, która ma przypominać sernik, ale gdybyście mieli jakiś przepis na prosty spód bez pieczenia, będę zobowiązana.

cho5

Przy okazji przypominam moje inne sprawdzone przepisy, które sprawdzą się na świątecznych spotkaniach.

Zdrowe Rafaello

Kokosowa rozkosz

Kokosowe pralinki

Tarta z jabłkami i kruszonką

Tarta z kremem kokosowym

Ciasto marchewkowe z kremem kokosowym

Co dobrego przygotowujecie na Święta? Podzielcie się przepisami!

2 thoughts on “Pierniczki last minute!

Skomentuj

