Tarta z kremem kokosowym

Uwielbiam kokos w każdej postaci. Tarta z kremem kokosowym od dawna chodziła mi po głowie. W weekend majowy miałam więcej czasu i w końcu zabrałam się do pieczenia.

t5

Przepis planowałam wstawić później, ale po tym, jak wczoraj opublikowałam na swoich portalach społecznościowych zdjęcie tarty, ciągle dostaję prośby o przepis.

t12

Oto i on. Może jeszcze uda Wam się zrobić na niedzielę :)

P.s. Staram się we wszystkim szukać pozytywnych stron. Gdyby nie choroba i protokół autoimmunologiczny, nie zrobiłabym nigdy tak dobrego ciasta. Ani tego jabłecznika (tutaj), ani tego z batatów (tutaj). Restrykcje uczą kreatywności.

Użyłam foremek, które kupiłam w Tesco za kilkanaście złotych. Mają wyciągane dno, dzięki czemu nie ma problemu z wyjęciem ciasta. Myślałam też o mniejszych (te mają średnic ok. 10cm), ale akurat nie znalazłam w sklepach. Spokojnie można też zrobić dużą tartę, ale wolałam nie ryzykować zjedzenia całej :)

Do przygotowania ciasta na dwie tarty potrzebujemy:

– pół szklanki mąki kokosowej

blog17

– pół szklanki mąki kasztanowej (można użyć tylko szklanki mąki kokosowej)

z18

– pół łyżeczki soli himalajskiej różowej

z4

– pół łyżeczki sody oczyszczonej

– pół szklanki oleju kokosowego (ja dałam po 1/4 oleju kokosowego i masła ghee, bo uwielbiam ten maślany posmak)

z11

z7

– łyżeczka agar-agar lub żelatyny

– kilka łyżek mleka kokosowego

– opcjonalnie: 4 suszone daktyle

blog22

Do przygotowania ciasta na dużą tartę, podwoiłabym ilość składników.

Wykonanie ciasta:

1. W misce łączymy suche składniki.

2. Rozpuszczamy na małym ogniu olej kokosowy (i ewentualnie masło ghee). Czekamy aż ostygnie i dodajemy do suchych składników.

t11

3. Daktyle gotujemy kilkanaście minut na małym ogniu do miękkości, odsączamy wodę i dodajemy do masy.

4. Łyżeczkę agar-agar lub żelatyny rozpuszczamy w gorącej wodzie i dodajemy do masy.

5. Całość blendujemy na gładką masę. Jeśli ciasto jest zbyt suche dodajemy mleko kokosowe.

t5

6. Wypełniamy ciastem foremki i pieczemy w rozgrzanym piekarniku ok. 10 minut. Czas pieczenia zależy od piekarnika. Ja mam bardzo stary model bez termoobiegu i informacji o temperaturze. Ciasto ma być w każdym razie upieczone na złoty kolor.

7. Ciasto odstawiamy do ostygnięcia.

Do przygotowania kremu kokosowego potrzebujemy:

– mleko kokosowe

blog24

– opcjonalnie pasta kokosowa

blog23

– pół szklanki wiórek kokosowych (bez siarki)

z11

– opcjonalnie pół łyżeczki syropu z agawy, syropu klonowego lub miodu

blog20

– łyżkę agar-agar lub żelatyny

Wykonanie kremu kokosowego:

1. Mleko wkładamy w kartoniku do lodówki minimum na całą noc. W tym czasie mocno zgęstnieje.

2. Przekładamy schłodzone mleko kokosowe do miski. Opcjonalnie możemy dodać kilka kropel miodu, syropu z agawy lub klonowego. Ubijamy mikserem aż do powstania smug, jak w tradycyjnej śmietanie.

t3

3. Dodajemy wiórki kokosowe. Opcjonalnie można je wcześniej podpiec na patelni na złoty kolor. Całość mieszamy.

4. Rozpuszczamy łyżkę agar-agar lub żelatyny w łyżce gorącej wody. Dodajemy do masy i mieszamy.

5. Wypełniamy masą foremki i wstawiamy do lodówki na kilka godzin.

t2

6. Na koniec możemy udekorować tarty świeżymi owocami, np. malinami, truskawkami lub borówkami, ewentualnie posypać prażonymi płatkami kokosowymi.

Smacznego!

13 thoughts on “Tarta z kremem kokosowym

  1. Nurtuje mnie jedna kwestia, czytałam, że truskawki są wolotwórcze, więc jak to jest ze spożywaniem ich w Hashimoto?
    Będę wdzięczna za rozwianie wątpliwości.

  2. Pingback: Pierniczki last minute! | JOANNA HAŚNIK

  3. Pingback: Konferencja, łzy pod pałacem i relaks w Kampinoskim Parku Narodowym | JOANNA HAŚNIK

Skomentuj

